Dermokozmetikumok

Akciók

Akciók
Táplálkozás 50 fölött – így érdemes élni az ezüst években

Táplálkozás 50 fölött – így érdemes élni az ezüst években

Enni mindannyian szeretünk (kevés kivétellel), hiszen a tápláló és ízletes ételek megszépítik a mindennapjainkat amellett, hogy energiával töltenek fel minket.

Legyen szó akár kiadós, nehéz fogásokról vagy kímélő, kifejezetten könnyű élelmiszerről, mindenki megtalálhatja azt, amire éppen szüksége van.

A magyar konyha pedig, mint tudjuk, egy kifejezetten a zsíros, húsos, olajos és erősen fűszerezett étkekre épül, amit szeretünk is, de nem biztos, hogy jót tesz, ha életünk végéig így táplálkozunk.

Mert bizony, az évek előrehaladtával megváltoznak az igényeink, nem csak a mozgásra, a folyadékbevitelre, de az ételekre vonatkozóan is.

Hogy egészen konkrétak legyünk: 50 fölött már ajánlott fokozottan figyelni mindezekre annak érdekében, hogy még sokáig élvezhesd az életet.

És itt természetesen nem arra gondolunk, hogy dobj el magadtól mindent, ami finom – nem, ilyesmit őrültség lenne állítani.

Viszont mindenképpen érdemes bővebben foglalkozni a témával, és összefoglalni, hogyan érdemes alakítani az étrendünket az ezüst években.

A táplálék alapvető életfeltétel

A táplálék alapvető életfeltétel

Minden étel, legyen szó akár egy egyszerű kifliről vagy egy tál Wellington-bélszínről körettel, ugyanúgy makro- és mikrotápanyagokból áll, melyekre szervezetünknek szüksége van.

Makrotápanyagoknak nevezzük azokat az alapvető tápanyagokat, melyekből az energiát és a testünk fenntartásához szükséges anyagokat nyerjük:

a zsírok, olajok,

fehérjék

és szénhidrátok.

Ezekre mindannyiunknak szüksége van, még ha nem is feltétlenül ugyanabban a mennyiségben és arányban, hiszen ez nagyban függ egyrészt az életmódunktól, másrészt a genetikánktól.

A mikrotápanyagok ugyanúgy nélkülözhetetlenek számunkra, viszont az a különbség, hogy ezekből nem nyerünk energiát:

vitaminok,

ásványi anyagok,

nyomelemek,

aminosavak,

flavonoidok, stb.

Ha ezekhez nem jutunk hozzá, hiánybetegségek alakulhatnak ki, melyek hosszabb távon ugyan, de ugyanúgy kifejtik kártékony hatásukat, mint az alacsony tápértékű étrend.

És egy bizonyos kor fölött alapvetően megváltozik, hogy milyen mennyiségben van szükségünk mikro- és makrotápanyagokra, ezt kénytelenek vagyunk tudomásul venni.

Az egyoldalú vagy szegényes táplálkozás nem vezet jóra

Vannak, akik nem tulajdonítanak különösebben nagy jelentőséget a táplálkozásuknak, egyszerűen eszik, amit éppen megkívánnak.

Ezzel „mindössze” az lehet a probléma, hogy evolúciós okokból hajlamosak vagyunk a minél nagyobb tápértékű, minél zsírosabb vagy szénhidrátban gazdagabb élelmiszereket választani, amikhez ráadásul könnyű hozzájutni.

Így kötünk ki a gyorsételeknél, édességeknél, snackeknél, feldolgozott élelmiszereknél, melyek makrotápanyagokban gazdagok ugyan, de a mikrotápanyag-tartalmuk nagyon alacsony.

Egy modern elnevezést is kapott a túlzásba vitt makrotápanyag-bevitelt kísérő mikrotápanyag-hiányhoz: ez az úgynevezett minőségi éhezés.

Persze jelentősen közrejátszhat a dologban a rossz anyagi háttér, hiszen az olcsó élelmiszerekre abszolút jellemző a gyenge tápérték-arány, ám aki jobb helyzetben van, mégis a gyorséttermeket és a bolti készételeket választja, az ugyanúgy éhezteti a szervezetét.

Ellentétben a tényleges éhezéssel, a minőségi éhezés nem lesoványodással, hanem pont, hogy elhízással jár, hiszen a mikrotápanyag-bevitel az anyagcserénket és a felszívódásunkat is befolyásolja.

Ha nem figyelünk az egyensúlyra, ezek könnyen felborulnak.

Idővel változik a test és ezzel az igények is

Idővel változik a test és ezzel az igények is

Azzal, hogy magunk mögött hagyjuk a gyermek- és kamaszkort, a testünk egyáltalán nem áll le a fejlődéssel, csupán lassulnak a folyamatok, illetve átalakulnak.

A növekedésünk megszűnik ugyan, de a csontállományunk például 30-35 éves korunkra éri el a végleges sűrűségét, csak ezután kezd el stagnálni illetve leépülni.

Ugyanígy az anyagcserénk is lelassul, ahogy idősödünk, és azt vehetjük észre, hogy már egyáltalán nincs szükségünk ugyanannyi ételre, mint 20 éves korunk körül.

Természetesen ez életmódtól is függ, hiszen ha valaki sokat mozog, fizikai munkát végez, akkor értelemszerűen szüksége lesz az emelt tápanyag-mennyiségre, ám testileg nem megterhelő munka esetén jobban tesszük, ha odafigyelünk erre.

Ez ugyanis egy csapda: ha megszokásból ugyanannyit eszünk, mint annak előtte, de nem használjuk fel a bevitt energiát, az egyenes út a túlsúlyhoz és az azzal járó további megbetegedésekhez.

Ráadásul, ahogy azt már érintettük, 40-50 éves kor körül elkezd lassulni az anyagcsere, és a felszívódás is romlik.

Mit okoz a helytelen táplálkozás 50 felett?

Mit okoz a helytelen táplálkozás 50 felett?

További kertelés helyett nézzük hát meg, mi mindennel kell számolnia annak, aki 50 felett nem figyel oda a megfelelő táplálkozásra, és egészségtelen életmódot folytat.

A romló felszívódás miatt könnyebben alakulnak ki a különböző hiánybetegségek.

A fel nem használt energia csak halmozódik zsírszövet formájában, ami szív- és érrendszeri megbetegedéseket, ízületi károsodást okozhat.

Emellett a túlsúly öngerjesztő folyamat, megakadályoz a mozgásban, aktív életben, ami fontos lenne a ledolgozásában.

A mozgás hiánya és az egyoldalú, rostszegény táplálkozás, kevés víz fogyasztása székelési gondokhoz is vezethet.

A csontritkulás esélye megnő, mivel ha a szervezet a táplálékból nem jut elég kalciumhoz, akkor a csontokból építi ki azt.

Ráadásul idősebb korban a hasnyálmirigy sem úgy működik már, mint régen, és a cukorban, szénhidrátban gazdag táplálkozás 2-es típusú diabétesz kialakulásához is vezethet.

Helyes táplálkozással és odafigyeléssel mindez elkerülhető!

Helyes táplálkozással és odafigyeléssel mindez elkerülhető!

Annak érdekében, hogy ezeket elkerülhesd, vagy minimálisra csökkenthesd az esélyét, érdemes a korodnak, és az abból adódó igényeidnek megfelelően táplálkoznod.

Már csak azért is, mert például a kialakult cukorbetegség esetén elveszítheted a támogatást az inzulinra, ha a kontrollvizsgálat során kiderül, hogy nem tartod a megfelelő diétát!

De ha időben lépsz, és megfelelő életmódra váltasz, sok krónikus betegséget úszhatsz meg, melyek kezelése sok-sok időbe telhet, nem is beszélve a vele járó költségekről és szenvedésről.

Mindenképpen figyelj oda ezekre:

rostban gazdag ételek (gyümölcs, zöldség, teljes kiőrlésű gabonák),

sovány húsok (szárnyas, sertéscomb, nyúl),

sovány tejtermékek,

vitaminok (https://prevenciopatika.hu/56-vitaminkombinaciok-50-felett), ásványi anyagok, nyomelemek pótlása étrendkiegészítőkkel,

kímélő, de rendszeres testmozgás,

sok folyadék, első sorban víz fogyasztása.

Ezeken felül, hogyha szükséges, akkor az ízületeid állapotát is fenntarthatod glükozamin készítmények, porcerősítők (https://prevenciopatika.hu/66-porcerositok) kúraszerű szedésével.

Őrizd meg velünk egészségedet 50 felett is!

Ne várd meg, hogy a különböző problémák jelentkezzenek, jobban jársz, ha elébe mész a dolgoknak, és már idejében elkezded támogatni a testedet.

Ehhez pedig hol máshol találhatnál megfelelő segítséget, mint webpatikánk kínálatában?

Nálunk megtalálod mindazokat a vitaminokat, étrendkiegészítőket és ízületi készítményeket, melyekkel az ezüst években sem kell amiatt aggódnod, hogy idő előtt le kell mondanod az aktív életről.

Nézd hát meg kínálatunkat, válogass kedvedre, és rendeld házhoz a szükséges termékeket akár az egész országban bárhová!

És akár a Prevenció Prémium Klubhoz is csatlakozhatsz, ahol havi 2000 Ft díj ellenében elsőbbségi kiszállítást élvezhetsz, elsőként értesülhetsz a legfrissebb akciókról és további kedvezményekben részesülhetsz!