Az Év Honlapja

TOP Termékek

TOP Termékek
A gyerekek nyári hízása – mi okozza, és mit tehetünk ellene?

A gyerekek nyári hízása – mi okozza, és mit tehetünk ellene?

Mi lehet fontosabb dolog, mint gyermekeink jóléte és egészsége, nem igaz?

Azt szeretnénk, hogy biztonságban és szeretetben nőjenek fel, és ne kelljen semmiben sem hiányt szenvedniük, azt kaphassák, amire szükségük van.

Csakhogy nem lehetünk ott mindig mellettük, és nem figyelhetjük minden mozdulatukat, hiszen ahhoz, hogy nevelni tudjuk őket, bizony dolgoznunk kell, hogy előteremthessük a szükséges anyagiakat.

Ez különösen akkor nehéz, amikor kitör a nyári szünet, és kénytelenek vagyunk csemetéinket otthon hagyni, amíg mi tesszük a dolgunkat.

És sajnos az utóbbi években egyre jellemzőbb, hogy a gyermekek a nyári szünidő alatt elkezdenek gyarapodni, sőt, túlsúlyt felszedni.

Van összefüggés a kettő között?

Megelőzhetjük valahogyan, hogy gyerekünk hízzon vakáció alatt, és ha igen, akkor miért érdemes lépéseket tennünk ebben az ügyben?

Engedd meg, hogy Neked is adjunk a témában pár hasznos információt és tanácsot!

A gyermekkori túlsúly egyre égetőbb probléma

A gyermekkori túlsúly egyre égetőbb probléma

A túlsúlyosság és elhízás problémája ma már globális méreteket ölt, és sajnos nincs okunk Amerikán kuncogni, mivel Magyarország is az élbolyban jár.

Ráadásul ez nem csak a felnőtt lakosságot érinti, egyre több szakértő igyekszik felhívni a közfigyelmet a túlsúlyos gyerekek mind nagyobb arányára.

És amellett, hogy a rossz táplálkozási szokások idejekorán rögzülnek, a túlsúly olyan egészségügyi problémák kialakulásához is vezethet, amik kihatnak a kicsik egész hátralévő életére.

Ráadásul ezek közül az ízületi betegségek jelentik még a legkisebb bajt.

Számos szervi- és anyagcserezavar melegágya a gyermekkori túlsúlyosság, és ami még aggasztóbb, hogy a 2-es típusú cukorbetegségé is.

Éppen ezért kifejezetten fontos odafigyelni a gyermekeink étrendjére és megfelelő mennyiségű aktivitására, nehogy a későbbiekben életre szóló károsodásokat szenvedjenek, például ízületi- és gerincproblémákat, krónikus emésztési zavarokat.

Minek „köszönhető” a tömeges elhízás?

Alapvetően a nem kívánt súlygyarapodásnak három fő kiváltó oka van: a túlzott kalóriabevitel, a kiegyensúlyozatlan étrend, és a passzív életmód.

Természetesen azok az esetek, amikor a túlzott zsírszövetképződést betegség okozza, nem tartoznak ide, ám ezek csupán kisebb százalékában felelősek a helyzetért.

Ha valaki hajlamos a hízásra, annak nem beletörődnie kéne, hanem tenni ellene, és keresni a megfelelő megoldást.

Sajnos ez egy öngerjesztő folyamat, melynek során minél tovább húzzuk-halasztjuk az életmódváltást, annál nehezebb lesz, és annál tovább halmozódnak a hátráltató egészségügyi problémák.

Félre ne értsd, nem az a cél, hogy úgy nézz ki, mint egy versenytornász!

Viszont azzal, hogy a felesleges testtömeged nagy részét leadod, óriási szívességet teszel a saját egészségednek.

Illetve jelen esetben, ha alaposan odafigyelsz a gyermeked táplálkozására, akkor az ő egészségét segítesz megóvni.

Miért kezdhet el nyáron súlyt felszedni egy gyerek? 

Miért kezdhet el nyáron súlyt felszedni egy gyerek?

A probléma gyökere gyermekek esetén is ugyanott keresendő, mint a felnőtteknél, nevezetesen a túl sok bevitt és a túl kevés ledolgozott kalóriában, valamint az étel minőségében.

A gyerekek anyagcseréje még lényegesen élénkebb, mint az idősebbeké, az energiaháztartásuk is más, és sokkal nagyobb szükségük van a megfelelő fejlődéshez nem csak a makro-, hanem a mikro-tápanyagokra is.

Ezeket egy kifejlett szervezet sem nélkülözheti, ám mivel a későbbi életszakaszokban a fejlődés drasztikusan lelassul, illetve átalakul, így az igényei is mások lesznek.

Ha a gyerek még annyit sem mozog nyári szünet alatt, mint iskolaidőben a heti tornaórákon, ehelyett egész nap ül a lakásban és lefoglalja magát filmezéssel, internetezéssel, videojátékkal vagy egyéb beltéri tevékenységgel, és mellette azt eszi, amit talál, úgy máris érthető, honnan a gyarapodás.

De ha ki is mozdul a barátaival, jellemzően akkor sem a salátabárt választja a hamburger és a sült krumpli helyett, ami szintén nem a legideálisabb táplálék.

Mi a probléma a gyorsétellel, nassolással?

Mi a probléma a gyorsétellel, nassolással?

A kiegyensúlyozott, változatos étrend az egészség egyik alappillére, enélkül nem sokra megyünk a különböző multivitaminokkal, étrendkiegészítőkkel sem.

Minden élelmiszer makro- és mikro-tápanyagokat tartalmaz, melyekre egyaránt szükségünk van a megfelelő emésztés és alapvető szervi működés fenntartásához.

A makro-tápanyagok szolgáltatják számunkra a szükséges energiát az élethez, ezek

a fehérjék,

a szénhidrátok

és a zsírok.

A mikro-tápanyagok ellenben a megfelelő emésztésért, enzimtermelésért, a sejtszintű működésért, anyagcseréért felelősek, éppúgy szükségünk van rájuk, mint az energiaforrásokra.

Mikro-tápanyagok

a rostok,

a vitaminok,

az ásványi anyagok,

valamint a nyomelemek.

Sajnos az evolúció kissé kibabrált velünk, és úgy fejlődtünk, hogy ösztönszerűen vonzódunk a nagyobb energiatartalmú, ízletesebb táplálékokhoz, szívesebben választjuk azt, ami ezekben gazdag.

Csakhogy a gyors- és boltban kapható készételek, snackek, üdítők, édességek a magas kalóriatartalmuk mellett nagyon szegények mikro-tápanyagokban, és így a tartós és nagy mennyiségű fogyasztásuk minőségi éhezéshez, valamint energia-felhalmozódáshoz, zsírszövetképződéshez vezet.

Passzív, kevés mozgást tartalmazó életmóddal pedig ez egyenes út az elhízáshoz.

Hogyan figyeljünk oda, mit eszik a gyermekünk, ha nem vagyunk ott?

Hogyan figyeljünk oda, mit eszik a gyermekünk, ha nem vagyunk ott?

Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy mégis hogyan kellene kontrollálnod gyermeked étrendjét, fogyasztását, ha kénytelen vagy elmenni otthonról.

Ráadásul tudjuk a gyerekekről, hogy hajlamosak szabályt szegni, dacoskodni, és már csak azért is az ellenkezőjét tenni annak, amire megkérjük őket, különösen egy bizonyos kor után.

Az első és legfontosabb tényező jelen esetben a nevelésben rejlik, vagyis abban, hogy meg tudod-e érttetni vele, mit szabad ennie és mit nem – de ebbe természetesen nem szeretnénk beleszólni, hiszen a Te döntésed.

Tanácsokat viszont tudunk adni, hogyan előzheted meg a nyári lustálkodással járó plusz kilókat!

Ne pénzt hagyj otthon a gyereknek ételre, hanem főzz neki előző nap olyasmit, ami könnyű és tápláló!

Ne tarts otthon édességet, chipset, cukros üdítőt, így nem fog fennállni a kísértés sem!

A nassolnivaló remekül kiváltható egészségesebb alternatívákkal, például gyümölcs- és zöldségszirmokkal, aszalt gyümölcsökkel, magvakkal!

Néha-néha természetesen belefér a gyors- és készétel is, de ne csinálj belőle rendszert!

Az egészséghez a kiegészítők is hozzájárulnak!

Ha jobban oda is figyelsz arra, mit eszik a gyermeked, és elejét tudod venni az elhízásának, azért néha nem árt egy kis plusz támogatás is.

Nagyszerűek például a kifejezetten gyerekeknek való vitaminkombinációk, melyeket direkt úgy állítanak össze, hogy ne csak kívánatosak legyenek a kicsik számára, de fedezzék a szükséges vitaminbevitel jelentős részét is.

Ezeket pedig akár tőlünk is megrendelheted, hiszen országos kiszállításunkkal bárhová eljuttathatjuk Neked!

Még több kedvezményre, akciókra, elsőbbségi kiszállításra vágynál?

Akkor csatlakozz Te is a Prevenció Prémium Klubhoz, és egy szerény havidíjért mindez, sőt, ennél is több lehet a tiéd!